Kolesarjenje po Krasu

Padla je ideja, da je spet čas za kolesarjenje. Rezervirala sva si 5 dni. Po krajšem premisleku sva se odločila, da jo mahneva na Kras in to kar iz Ljubljane.

Dnevnik po dnevih:

Sobota, 11. 8.

Pot: Ljubljana – Vrhnika – Logatec – Podkraj – Col – Ajdovščina
Dolžina: 62,3 km

Opis poti:
Asfaltirana cesta; od začetka bolj prometna, potem vedno manj; 2 večja klanca (za Vrhniko in na Podkraj); spust do Ajdovščine; najprej sončno, kasneje oblačno vreme.

Pred pravim odhodom sva na Viču pozdravila družino Potočnik, ki nama je velikodušno posodila kolo. Pot do Vrhnike je bila veliko lepša kot sva pričakovala. Mislila sva, da bova kot kolesarja bolj izpostavljena avtomobilom. Na Vrhniki kratek postanek in otvoritev pomarančnega soka. Nato prvo resno grizenje v klanec. Bil je zelo prometen, poleg avtomobilov tudi ogromno motorjev. V Logatcu malica in kavica.
Po malici sva kmalu skrenila z glavne ceste proti Podkraju. Cesta in njena okolica sta takoj postali zelo prijetni, prometa skoraj ni bilo. Kljub temu naju je klanec dodobra zmatral. Ko sva prispela do Stare pošte, sva zopet naredila postanek in si naročila vsak svojo juho, ki je zelo pasala. Nato je bilo še nekaj vožnje po ravnem in zatem spust do Ajdovščine brez poganjanja pedal. Na kratko sva se ustavila še v Colu, kjer se je odprl lep pogled na dolino. Med občudovanjem razgleda sva pojedla še rogljičke.
V centru Ajdovščine naju v hiši zelo zanimive oblike pričakajo gostitelji. V hribih naju je začelo že malo zebsti, zdaj pa je spet postalo vroče.

View Kras, dan 1 in a larger map

Nedelja, 12. 8.

Pot: Ajdovščina – Potoče – Branik – Komen – Dutovlje – Štanjel
Dolžina: 44,2 km

Opis poti:
Asfaltirana cesta; rahlo oblačno; od začetka veter pihal v najino smer; 2 večja klanca (pred in po Braniku); promet zelo redek.

Zjutraj sva vstala malo bolj zgodaj, ker so šli gostitelji k maši in smo se odpravili iz hiše kar istočasno. Jutro je bilo hladno in vetrovno. Zato sva štartala v dolgih rokavih, ki pa sva jih že po 2km slekla. Veter je močno pihal, ampak nama je pomagal. K sreči sva izbrala pot, ki so nama jo predlagali gostitelji. Sama sva namreč imela idejo, da bi šla po drugi poti čez Vipavo, kjer bi imela veter direktno nasproti. Ob cesti sva opazovala grozdje, fige, breskve, slive, … ogromno vsega. Nekaj malega sva tudi vzela za sabo.
Potem sva prevozila manjši hrib in prispela v Branik. Ani je bila vasica in okolica zelo všeč in sanja, kako bo v teh krajih nekoč imela vikend. Sledil je močnejši vzpon. Okolica je bila vedno bolj primorska. Matevžu je bilo najbolj všeč, ko sva prispela na vrh hriba, kjer so rasli borovci, trava je bila čisto suha, slišalo se je murnčke in vonj je bil po morju. Nato so se odprli čudoviti razgledi na kraško pokrajino.
V Komnu sva na kratko pomalicala in nadaljevala pot do Dutovelj. Tam sva obiskala nekaj stojnic na dogodku “Dnevi pršuta in terana”. Ana je kupila kozarec pikantnih oliv, ker so ji bile tako všeč. Po kosilu sva se odpravila v Štanjel. Pot je bila nezahtevna, ampak zaradi dogodka zelo prometna.
V Štanjelu sva se namestila in pred večerom še ogledala okolico, vključno s Ferrarijevim vrtom. Pred spanjem naju je v sobi pozdravil še majhen škorpijon.

View Kras, dan 2 in a larger map

Ponedeljek, 13. 8.

Pot: Štanjel – Komen – Štanjel
Dolžina: 18,0 km

Opis poti:
lahka asfaltirana cesta; redek promet; zelo vroče.

Zaradi rdečega obiska sva se odločila, da bova ta dan vzela bolj na lahko. Zjutraj sva si privoščila daljši spanec. Po zajtrku sva šla preko Kobjeglave do Komna. Pokrajina nama je bila zelo všeč. Pravzaprav ni bilo drugega kot pokošeni suhi travniki, ampak izgleda zelo lepo. Danes je bilo zelo vroče. V Komnu sva si privoščila kavo in sladoled. Ker so bile vse mize na vrtu že zasedene, sva prisedla k starejšemu gospodu, s katerim smo nato razvili prijeten pogovor. Potem sva se vrnila v Štanjel, kjer sva dobila obisk Aninih staršev.

View Kras, dan 3 in a larger map

Torek, 14. 8.

Pot: Štanjel – Ponikve – Dobravlje – Križ – Dutovlje – Zolla – Villa Opicina – Sežana
Dolžina: 31,7 km

Opis poti:
Asfaltirana cesta; večji klanec do meje z Italijo; vroče.

Prvi del poti je bil spet zelo simpatičen. Od Štanjela do Italije sva si izbrala malo bolj stransko cesto, ki je šla skozi nekaj vasic in mimo vinogradov. Srečala nisva praktično nobenega avtomobila, tako da sva lahko vozila vštric. Vmes sva se pri nekih balah ustavila še za foto session.
Današnji načrt je bil, da greva do Trsta in tam na sladoled. Potem pa po Porečanki do Dekanov. Žal je malo pred Italijansko mejo Ani postalo zelo slabo, tako da sva se morala ustaviti in nekaj časa počakati. Ko ji je postalo boljše, je bila ura že preveč, da bi nadaljevala z zastavljeno potjo, zato sva se preusmerila v Sežano. V Sežani sva poskusila najti poceni prenočišče, ampak sva bila neuspešna. Po vsem iskanju in povpraševanju sva našla le hotel za 70 eur, kar nama je bilo preveč. Zato sva skočila na vlak za Ljubljano in kolesarjenje skrajšala za 1 dan. Obema je bilo škoda, ker sva spustila Trst in nisva prišla do morja – manjkal nama je nek zaključek. Ampak včasih ne gre drugače. Sedaj sva že sestavila idejo, kako bova manjkajoči zaključek vkomponirala v naslednje kolesarjenje.

View Kras, dan 4 in a larger map

Tags:

This entry was posted on Saturday, August 18th, 2012 at 23:21 and is filed under Slovenija, Večdnevni. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.